16 december - om jag fick bestämma

All makt åt mig, för ett par skrivande minuter iaf.

Jag tycker att de här rubrikerna är väldigt svåra. Fick jag bestämma över hela världen skulle jag skapa fred, se till att alla blev lyckliga osv. Naturligtvis.

Jag tänkte ta ned det på en lite mer konkret nivå och som handlar om mitt eget liv.
Om jag fick bestämma en sak skulle jag ge handikappomsorgen en rejäl kick framåt!
För fan vad min mamma har fått kämpa för att få förhållanden, som inte ens är så bra som de kunde vara.

(Jag blir så jävla ledsen på er som inte ser längre än två meter framför er. Som inte ser att varje människa har samma förutsättningar och som är helt blinda för att de som inte har samma förutsättningar som ni också har känslor. Punkt.)


Kommentarer
Postat av: Sara

"Om jag fick bestämma en sak skulle jag ge handikappomsorgen en rejäl kick framåt!"

Jag älskar den meningen, det är rent ut sagt för jävligt hur handikappade blir behandlade idag. Jag vet vad jag pratar om eftersom min mamma är handikappad. Sverige kanske borde se över vad man ska lägga pengar på? 60 miljoner för bråk på fotbollsarenor har dom spenderat i år.

2007-12-16 @ 22:09:11
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0