5 december - när jag var liten

Jag föddes 00.15 den 18 juli 1990.
Som lite var jag väldigt framåt. När jag var ca ett åt lärde jag mig att prata och efter det pratade jag hela tiden. Enligt min stolta mamma lärde jag mig att prata bra väldigt fort och kanske är det därför jag sitter här idag och vill bli skribent.
Jag skulle nog säga att jag var lite av en pojkflicka. Kanske har det att göra med min mammas feministiska inställning. Jag har inte blivit uppfostrad till någon "liten flicka". Klättra i träd, bygga med lego och leka med bilar var saker jag tyckte om lika mycket som att till exempel leka med dockor.
Jag var kreativ redan som barn. Tv eller film existerade knappt i mitt liv. Istället älskade jag att pyssla med allt möjligt, så som att måla, skriva brev eller pärla.


Man kan nog säga att jag är ganska lika mig själv som liten. Jag har haft ett par kritiska uppväxtår där jag absolut ville vara sådan, utan strävade efter att bli så lik alla andra som möjligt. Lucky me, som hittade tillbaka till mig själv :]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0