6 december - mina kläder

Jag tycker att kläder är ett jätteroligt uttryckssätt. Som ni kanske har förstått vill jag visa vem jag är och lägga in mig själv i allt jag gör. Även i min klädsel, vilket iofs inte är så konstigt eftersom det brukar vara det vanligaste sättet att uttrycka sin personlighet på.
En skillnad mellan mig och många andra kan vara att jag inte vill hålla mig till en stil. Jag tycker inte att min personlighet kan dras inom en snäv kategori, så varför ska då min klädsel behöva göra det? Jag klär mig i det jag känner att jag hör hemma i.
Mode? Jag både älskar och hatar mode. Jag tycker inte om att klä mig helt moderiktigt och se ut som alla andra. Däremot älskar jag att få nya inspirationer och följa utecklingen av modet.

Hur skulle jag då beskriva den typiska "Nea-stilen"?
Det är jättesvårt. När jag skulle klippa mig senast blev jag ombedd att göra det. Då sa jag en blandning mellan oldfashion, Marilynglamour och lite mer åt rockhållet. Jag gjorde också liknelsen "hellre kappa och basker än skinnjacka".

A bit of a lady, men ändå inte. På något finurligt sätt. :]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0