8 december - mina kamrater


Jag tänkte dela upp er i fyra delar, för att gör det hela lite mindre komplicerat.
Flickorna, Västervik, klassen och långväga vänner.


Flickor, det är svårt att prata om er, eftersom vår relation är så jävla komplicerad. Rent utsagt. Jag har varit besviken och sårad. Jag har varit villig att lämna Vimmerby och allt som har med staden att göra (utom min familj såklart).
Jag tror att jag har hittat et bra sätt att säga det här på i en av Magnus Ugglas texter.

Men vad är det då som gör att jag är kvar

fast jag har sagt jag ska gå

Kan det va kärlek

Kan det va så

att jag nog älskar er ändå

TACK för allt. Ni är bäst. Och nu gråter jag.


Jag älskade skolan i Västervik. Jag trivdes där och med er. Och, jag saknar er fruktansvärt. Ni har varit med och utvecklat mig något otroligt och jag vill verkligen tacka er för det.
Extra tack till Robin, Johanna och Love. Ni anar inte!


Jag saknar Västervik. Det betyder inte att jag tycker illa om att gå i Vimmerby. Jag är väldigt glad att jag har hamnat i en så bra klass. Att ni tar hand om mig trots att jag är där så sällan. Vi har mer än två år kvar i skolan och det ska vi klara ihop.


Till sist, mina långväga vänner. JAG ÄLSKAR ER. Tusen förlåt för att jag har så lite tid med er. Jag önskar att jag var bättre på planering och allt sånt där. Jag kan bara tacka för att ni står ut med mig.

Matilda. Jag skulle inte klara mig utan dig. Jag tror inte att jag behöver säga mer.  


Det låter säker fånigt, men jag menar alla mina ord så oerhört mycket. Ni är så mycket i min allt för förvirrade värld och jag vill aldrig vara utan er. På min nalle står det. Please don´t leave me. Always love me.
Snälla, ni gör min värld vacker.

Kommentarer
Postat av: Angela

jag tycker att allt det där var väldigt fint. Jag tycker om att läsa det du skriver, för det är alltid intressant :)

2007-12-08 @ 20:50:36
Postat av: Lars

Enda julkalendern jag följer i år.
Ville bara säga att jag hoppas att du lämnar Vimmerby så småningom, det är en stad som äter upp människor. Jag tror inte att man kan se det förrän man är långt borta.
"Du måste sticka från stan, här är alla ihåliga, snart är du likadan" - Peter LeMarc

2007-12-09 @ 14:42:59
Postat av: Allvin

håller med lars. vimmerby är inte bra för mänskligheten. men du har ju återvänt så du vet väl kanske vad du gör. är även lite intresserad av vem det är som lyssnar på världens bästa LeMarc?

2007-12-09 @ 19:07:26
URL: http://ashima.blogg.se
Postat av: Nea

Tack Lars, jag blir fakitskt rörd när du skriver det. Jag har funderat ut för läänge sen att vimmerby inte är ett place för mig. Maja (min katt och bästa vän), var orsaken till att jag började skolan i vimmerby istället för att flytta. Nu väntar jag bara på att gå ut gymnasiet. Sen blir det Malmö :]

2007-12-09 @ 20:14:48
Postat av: Lina G

Jag älskar dig.

2007-12-09 @ 20:24:51
URL: http://linagson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0