julmys någon?


Jag tänkte göra en bekännelse. Det är nästan så att jag skäms lite över det..
.. Jag har redan köpt mer en hälften av mina julklappar.. OCH jag räknar ned dagarna tills det är ok att börja baka julkakor.
Det känns lite lillgammalt. Ungefär som att jag är en pensionär som fördriver dagarna med att räkna ned till högtiden när släkten äntligen har tid att träffas.
Att det var snö ute imorse gjorde itne saken bättre. Det gjorde så att det nästan kändes okej att börja med lussebullarna och tomtarna i hörnen.

Jag har funderat lite på vad denna längtan grundas i. Är jag bara sugen på sötsaker? Känner jag att jag saknar några tomtar i mitt liv? Vill jag likt pensionärerna träffa all släkt som endast hinns med runt jul? Är det kanske så att jag har för lite att göra?
Jag vet faktiskt inte. Tomtar och krimskrams är jag inte så mycket för, egentligen. Att träffa släkt är mysigt, helt klart, men det gör jag faktiskt ändå. Kanske är det så att jag helt enkelt behöver något att längta efter för att känna mening.

Hur som helst. Om ni längtar till jul, då behöver ni inte känna er ensamma. Jag står vid er sida!
Nea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0