upptäckt. tråkig.

Jag har gjort en upptäckt. En inte allt för roande upptäckt, tyvärr.
Som kanske är bekant samlar jag på tekoppar, framförallt på dem i muminserien.
I Vimmerby finns inte jättestort utbud av dem, så tidigare idag sökte jag
på google för att hitta en sida där man kan se alla olika.
Jag hamnade på en auktionssida (http://www.shoppaloss.se/mumin&kategori=20).
Jag hittade massa fina modeller jag inte sett innan. Men.
Jag såg en annan sak också. Det görs säsongsmuggar lite då och då,
som bara görs i en viss mängd. Det visste jag, men jag visste inte att de är svindyra
att köpa nu.  
Om jag vill ha en ordentlig samling måste jag alltså förmodligen lägga ned
mycket mer än de 169 kr styck som muggarna vanligtvis kostar.
Även om jag skulle vilja det så kommer jag inte att få en komplett samling,
eftersom milleniummuggen kostade 2325 kr(!) och det tror jag nog aldrig att
jag kommer att vara villig att betala.
Jag har utifrån detta dragit slutsatsen att jag måste köpa alla säsongsmuggar när
de kommer eftersom de inte går att köpa i efterhand.

Jobbet kallar. Chao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0