Simhall del 1

För er som inte är bekanta med det tänkte jag berätta
att jag och mina föräldrar simmar varje tosdag.
Eftersom Vimmerby Kommun inte tycker sig behöva en simhall,
så blir det sammanlagt 40 - 60 minuters resa till grannkommunen som gäller för oss.
Jag tycker att det är jättedåligt att Vimmerby inte har någon simmall,
eftersom det är en väldigt bra motionsform, för de som inte idrottar.
Simning är skonsamt för kroppen och det kan utövas i egen takt.
Kommunens ursäkt för att inte bygga en simhall är att vi faktiskt har en
i Hultsfred, bara ett par mil bort.
Okej, det kan jag kanske köpa, om simhallen i Hultsfred hade haft plats över.
Så är det inte.
Bassängen är inte särskilt stor och eftersom "tävlingsimmarna" också ska få plats
blir det bara två banor över till motionssim.
Det är trångt och svårt att simma i sin egen takt.

Slutsats: Vimmerby behöver en egen simhall, då den vi hänvisas till inte har plats för oss!

En fortsättning på ämnet simhall kommer när jag får lite tid över.

Kommentarer
Postat av: stella

åhh jag vill också ha en simhall i Vimmerby!

2008-02-01 @ 14:19:39
URL: http://stellrun.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0