En liten ursäkt


Lars påpekade att jag har varit aningen inaktiv på sistone och han har absolut rätt.
De senaste veckorna har jag gått runt med en liten tomte i bakhuvudet, 
som har sagt till mig att jag borde skärpa mig och skriva, skriva, skriva.
Det gäller inte bara bloggen, utan också poesi osv.
Jag blev tillsagd att avsätta minst femton minuter per dag åt skrivandet
för att hålla igång, även när motivationen är låg. Jag borde förlja det rådet.

Jag tänkte ta lite snabbt vad som händer i mitt liv just nu.
Jag ska snart gå till skolan igen och träffa syon. Jag vill veta vad som krävs
för att jag ska komma in på journalistutbildningen.
Har ni tips på vad jag skulle kunna jobba med inom språket, om jag inte vill bli journalist?

Jag har en känsla av målmedvetenhet och det känns härligt.
Förhoppningsvis kommer den att smitta av sig här i bloggen framöver.
På återseende, snart! :]

Kommentarer
Postat av: Anna

Redaktör, korrekturläsare, webbskribent, krönikör, copywriter, bibliotekarie, jobba på bokförlag, skriva manus, textförfattare, debattör.

2008-01-22 @ 20:34:47
Postat av: Anonym

författare?

2008-01-24 @ 18:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0