I want to save you

And she wants to be a model
She wants to hear she's beautiful
She's beautiful
And she wants someone to see her
She needs to hear she's beautiful
She's beautiful
I want to save you
I want to save you
I need you, save me too
I want to save you

Something Corporate - I want to save you

Jag såg ett program igår, om skeletttrenden bland kädisar.
Jag blir sån arg.
De har ett ansvar! Att vara tusentals flickors förebild är ett ansvar.
Samtidigt tycker jag inte att man kan klandra dem.
Samhället kräver att de ska vara pinnsmala. De är sjuka.
Jag vet inte vem som ska förklaras skyldig. Vi alla?
Ingen förtjänar att tycka illa om sin kropp.
Ingen förtjänar ätstörningar. Trots det växer de hela tiden.
Jag kommer inte att kunna avsluta det här inlägget. Det skulle
ta alldeles för lång tid och jag måste iväg till skolan.
Ni vet vad jag tycker. Dra inte på er några ätstörningar.
De varar för alltid!


Kommentarer
Postat av: Angela

Jag sår också det programmet. Det är så jävla synd att det är som det är. Men det är så svårt att göra något åt det nu. De flesta är redan påverkade av det där model idealet :(. Det gör även mig arg.

2008-01-14 @ 19:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0