skådespelare

Jag tittade på en repris av guldbaggen igår
och började fundera på vem som är min favoritskådis.

Den första som dök upp i mitt huvud var Michael Nyqvist. 
Han spelar otroligt bra i Underbara älskade, en underbar film. 
Jag har inte hunnit fundera igenom alla bra skådespelade som finns, 
men en sak vet jag. Att jag aldrig har sett Michael Nyqvist spela dåligt.
Det säger ju faktiskt ganska mycket. 
Kanske beror mitt val på att jag gillar svensk film  
och särskilt den djupa typen som han oftast gör.

Nu har jag utsett Michael Nyqvist till min favoritskådespelare.
Och det känns bra.

Se underbara älskade om ni får tillfälle.

Kommentarer
Postat av: stella

åhh jag vill se den filmen men jag har aldrig fått tillfället :( men jobbigaste är att jag inte alls gillar svenska filmer. Eller jo vissa...

2008-01-26 @ 16:39:27
URL: http://stellrun.blogspot.com/
Postat av: Lars

Inte ofta jag gillar svenska filmer, men Underbara älskade kan man inte undvika att tycka om!
Och Michael Nyqvist är definitivt en av de absolut bästa svenska skådespelarna någonsin.

2008-01-29 @ 10:03:34
URL: http://www.flummig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0