Närhet?

Hur viktigt är det med närhet?
Varför letar vi ständigt efter någon att spendera vårt liv med?
Är våra biologiska instinkter verkligen så djupt rotade,
eller ligger det på ett annat plan?

Efter ungefär två månader som singel har jag känt en stark
längtan efter någon som håller mig hårt.
Är det på grund av att jag är van vid att ha någon nära, eller
för att min kropp helt enkelt är skapad för att ha det?

Finns det de som väljer att leva livet ensamma, eller har de
bara aldrig hittat rätt?

Våra liv verkar på något sätt vara uppbyggda på en labyrint av
kärlek. Lycklig som olycklig. Jag funderar på om det verkligen
är bra. Hur mycket underbar tid slösar vi bort på att bara vänta
på "den rätta", som kanske aldrig har vägarna förbi.

Många frågor, få svar.

Kommentarer
Postat av: matilda

bra skrivet!:)

Jag saknar dig!

2009-08-03 @ 14:52:10
URL: http://matildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0