livet och värk och sådär

Ni är bäst. :]

Jag trivs jättebra på jobbet. Börjar komma in i det lite nu,
vilket känns skönt. Även om det såklart är massor kvar
att lära.

Jag tänkte på en sak i helgen när jag var ute på firande av Peter Casseldagarna i Kisa
hembygdspark. Det var såna träbänkar utan ryggstöd och programmet höll på i två och
en halv timme ungefär. Jag fick rätt fort väldigt ont i kroppen, vilket blev ganska jobbigt.
Så när jag satt där slog det mig att det finns de, de flesta, som inte får ont i kroppen av
att sitta en stund på en träbänk. Eller av att stå upp en stund. Vad skönt det hade varit!
Jag menar inte att klaga, för det finns de som har det mycket, mycket värre och min
kropp hindrar mig inte från något, även om jag får utstå lite smärta ibland.

Det jag kan tänka på är hur kroppen kommer att vara när jag blir gammal.
När jag blir som de tjugo glada pensionärerna som också satt där på träbänkarna.

Än så länge hoppar och skuttar jag som vanligt och det är jag glad över.
Man ska passa på så länge man kan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg Kindasidorna i VT idag, måste kännas bra med ditt namn överallt! Jag är så glad för din skull!



Det där med värk i kroppen, ibland känns det så orättvist. Varför ska vissa underbart snälla människor ha sådana hemska fysiska problem? jag tycker det är sorgligt.



Tänker mycket på min granne (Cattas pappa) vars ryggrad knappt existerar. Han är en av de lugnaste, snällaste och härligaste människorna jag någonsin mött. Det finns många härliga berättelser om honom.

Tex så jobbade han och min pappa på nåt ställe med lastbilsdelar, där de körde truck för att förflytta dessa delar. Ibland tyckte han att det gick för sakta med trucken så han tog en bildel i varje hand, 125 kg styck, och gick med dem istället.

Men för ett par år sedan fick han ett träd över ryggen, och nu har han extrem smärta varje dag.



Oj, vad långt det blev.. Men som sagt, det är sorgligt.

2009-06-15 @ 23:30:45
Postat av: Bea

Mitt namn försvann visst..

2009-06-15 @ 23:31:24
URL: http://beafoto.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skönt att du trivs och att det går bra på KP! :)

Det var ju synd att vi inte fick jobba nått ihop, det hade ju varit kul annars :)hihi, ha det toppen kollega! ;) Kram Hanna

2009-06-16 @ 12:44:08
URL: http://hannisjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0