bandspelare och nostalgi

Eftersom jag bara har bandspelare och radio i min bil bad jag
igår min fader om några gamla kasettband att spela in på.
Jag blev tillsagt att hämta en låda på vinden. När jag senare kom upp dit
visade det sig vara tre lådor, som jag kämpade ner för stegen.

Efter middagen samaldes jag, far och mor runt lårdorna och istället för
band att spela över fick jag med mig en hel kasse med deras gamla favoriter.
De hittade ett efter ett "Det här är bra! Det måste du ta!".

Jag hade tänkt att så småningom köpa en cd-spelare eller eventuellt en
så att jag kan spela min ipod, men detta är fakitskit lite spännande.

Snart ska jag träffa den gamla ägaren, betala resten och fixa alla papper.
Det blir skönt att få det färdigt.
Jag var förresten tillräcklingt smart att skriva försäkringen på mig själv
och inte mina föräldrar. Det är bara att lägga till 300 kronor bilförsäkring
till de vanliga månadsutgifterna. Det är sånt man får ta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0