tre fina dagar

Torsdags var bra, igår var fantastiskt och idag har varit inspirerande. Jag börjar vakna till liv igen.

I torsdags fick jag veta att jag var en av de tre nominerade i novelltävlingen. Det kom verkligen som en överraskning, så jag blev jätteglad. Kvällen avslutade jag med ett långt och härligt samtal med Lina.

Fredagen började jag med att hälsa på i skolan för att träffa alla och få lite hjälp av Bea. Efter att, på vägen hem, ha köpt ett par ljuslyktor som gör mitt höstmys komplett gick jag och mamma en promenad till kyrkogården för att titta till gravarna och tända ljus. Jag har alltid trivts där, det är en fridfull plats.
På vägen hem stannade vi för att ta en snabbfika och samla krafterna inför kvällens matlagning. Tacos, som jag aldrig verkar tröttna på, och en underbar gacuamole på avokado från Uganda.

Idag har jag börjat redigera mitt uppslag till VT och det har varit riktigt roligt.
Kvällen betydde prisutdelning i novelltävlingen. Second is first looser, som Hannes uttryckte det, men jag är glad ändå. Och nyfiken på att läsa vinnarbidraget.
Kinamat framför öppen brasa med mina favoritföräldrar fulländade kvällen.

Tack för livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0