Du och bara du

Som jag önskar, att du var här nu.
Här hos mig och kunde älska mig, som bara du kan.
Min bästa vän.

Till dig
som jag älskar så oerhört,
Maja


Jag har sparat
dina andetag i en ask
klädd i nattsvart sammet
Varje gång jag blundar
rusar vi i extas
Alltid mot nya drömmar

Du är mitt allt

5/3-07



Mitt hjärta
slits ur kroppen
för aldrig mer
ska det behöva älska
Och aldrig mer
ska jag behöva drunka
i kallsvett och tårar

8/5-07



Din kropp är tatuerad
under min fot

Som om kärlek inte fanns
och som om inga stjärnor lyste
hoppar jag upp och ned
tills ingenting finns kvar

Att älska,
är att förlora

5/3-07


Kommentarer
Postat av: Bea

Du, du är bra du!

Och ja, det är jag som har skrivit den där lilla texten. Den blev inte så bra med stavelser och rytm, men beskrev min känsla.

Har kommit på att små texter är ett förträffligt sätt att försöka uttrycka känslor när man inte hittar något annan väg.

2009-09-13 @ 18:47:57
URL: http://beafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0