Jag vill

Fredagseftermiddag och jag har en helg full av tid framför mig.
Under gårdagen kom en våg av inspiration, som håller i sig,
även om jag fortfarande känner mig svag. 
Jag är på rätt väg!

Jag vill. Jag, vill, jag vill, jag vill.
Det är underbart att vilja igen. Även om det är mycket jag inte kan få.

Jag vill skriva poesi igen, men det känns svårt.
Det känns som jag behöver fem timmars stenhårt fokus för att jag ska
kunna komma igång. Jag har inte de fem timmarna just nu.

Kanske, skulle musik på högsta volym, en kopp te och tusen tända ljus
ta mig närmare poesin. Kanske skulle jag bara få huvudvärk.



Jag läste nyss ett mail där jag ombads bli miljöambasadör.
Det lät spännande, så det ska jag försöka kolla upp lite närmare.


Jag har tusen frågor i mitt huvud. Tusen känslor i mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0