Senaste nytt

De senaste nyheterna om pengarna till skolan är att vi har köpt en bollpump och och några affischer med djur och krator. Resterande ska skolan köpa. Det vi vet just nu är att 1 300 kr ska gå till skolmaterial de behöver och 500 kr ska gå till leksaker. Det känns som en bra uppdelning. Eftersom skolan inte kommer hinna få hem några saker medan vi är här kommer de att skicka kvitton på inköpen.

Förra helgen åka vi till Copacabana och Solön. Vi bodde ett par nätter på hotell och njöt av att vara lediga och ta der lugnt. Det var verkligen en härlig upplevelse.
Något bland det vackraste jag har gjort var att promenera en tre timmar lång inkaled i bergen på solön. Jag avslutade med ett dopp i Titicacasjön, världens högst belägna sjö.


En mysig åsnekompis på solön.


Bad i lago Titicaca.

Nu har jag jobbat med 14 - 19-åringar i två dagar. Jag har engelskalektioner tillsammans med en av lärarna här på skolan. Det är roligt, men lite sorgligt att se hur lite de kan, trots att de läst sedan de var åtta år. Imorgon ska vi leka lekar för att få dem att prata mer. Vi ska också lyssna på musik som vi har tagit med oss.

Såklar saknar jag min fina barn på Kinder lite. På fredag får jag se dem igen.


Jag och Dessi tillsammans med Kinder.


Ta hand om er kära vänner

Kommentarer
Postat av: hannes

PAX för att mina pengar ska gå till leksaker!

Gärna fotbollar, fotbollar är viktigt.

2010-11-17 @ 17:56:38
URL: http://hannesalvesson.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0