Pippi

Det har varit mycket de senaste dagarna, men nu känner jag mig ganska förberedd. Väskorna är packade och nödvändigheter är inköpta. Imorgon påbörjar jag resan. Det jag inte riktigt kunnat förbereda är att lämna mina nära och kära. Det kommer säkert att kännas tufft och ensamt då och då, men jag är övertygad om att det går bra och att jag får ut mycket av resan.

Jag har en mycket trevlig nyhet. Min lilla insamling har gått många gånger bättre än förväntat. Idag, tisdag, har jag fått 1 380 kronor från fantastiska vänner. Det känns jättebra att kunna lysa upp skolbarnens vardag med presenter som de behöver. När jag märkte att insamlingen gick så bra bestämde jag mig för att köpa med en speciell gåva från Vimmerby och Sverige. Härom dagen gick jag till leksaksaffären och köpte en Pippidocka för 200 kronor. Pippi är en symbol för lekfullhet och barnens rätt, så det känns som en bra present.


Kvällen innan avresa. En trött Nea och en lite piggare Pippi.


Kommentarer
Postat av: Micha

Ha det bäst nu! :) Puss

2010-10-12 @ 19:17:38
URL: http://colourslide.blogg.se/
Postat av: Victoria Axelsson

Hej Nea

Hoppas du får en riktigt givande, lärorik och inspirerande resa till Bolivia! Hoppas att vi kan räkna med ett fylligt, färgstarkt reportage i vårt jubiléumsnummer av Frizon till våren.

Ta hand om dig och krama alla barnen från mig.

Victoria

2010-10-13 @ 13:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0