Tre dagar i Bolivia

Nu har jag varit i Bolivia i tre dagar och det kanns harligt.

De forsta tva dagarna bodde vi pa ett charmigt hotell nara centrum och agnade oss at att lara kanna Cochabamba och gora turistsaker. Bland annat besokte vi den stora, jattemysiga hantverksmarknaden och gick upp i jesusstatyn. Efter att ha gatt ned de ungefar 1 500 trappstegen fran Jesus, kande jag mig lite lagom skakig i benen, men det var det vart. Vilken utsikt! Jag har tagit jattemycket bilder, men har inte tillgang till dem nu. De de kommer inom ett par dagar.

Nu ikvall, sondag, flyttade vi till familjen dar vi ska bo i tva veckor. Har ska vi agna oss at att lasa spanska och besoka olika organistationer. Bland annat blir det SOS barnbyar, KAWSAY och skolan Molle Molle.
Har bor jag tillsammans med en av tjejerna, Klara, i ett fint rum med tva stora sangar.

Bolivia ar helt fantastiskt hittills. Manniskor ar trevliga och vadret ar bra det ocksa. Om nagra dagar hoppas jag kunna se lite resultat av solen.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0