Böcker och leksaker

Jag har börjat med en liten insamling av pengar inför resan. Tanken är att de som känner att de har lite över, det kan vara allt från tio kronor till ett par hundra, ska kunna hjälpa barnen på den skolan där jag ska jobba under tre veckor. Det är en skola för de allra fattigaste barnen, varav vissa av dem kanske riskerar att bli gatubarn.
De som är nyfikna på skolans verksamhet kan titta på hemsidan: http://www.stiftelsengatubarn.se/Skolverksamhet_Bolivia/Malgruppen_Bolivia.htm

Tanken är att jag ska använda pengarna till leksaker, böcker och eventualla andra saker barnen kan behöva. I och med att jag köper sakerna och överlämnar dem till barnen vet jag att alla pengar kommer att gå direkt till dem. Jag kommer även att fotografera och skriva om gåvorna, så att de som bidragit med pengar får se resultatet.

Hittills, efter bara ett par förfrågningar, har jag redan fått in 300 kronor, vilket känns fantastiskt. Det är mycket pengar i Bolivia och kan göra många pojkar och flickor väldigt glada.

Vill  du också hjälpa till? Hör av dig.


Lycka över en fotboll i Afrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0