Föredrag och uppmuntring

Erik har varit här ett dygn och trots att jag har varit iväg och jobbat en del har vi hunnit prata framtid och journalistik. En sammanfattning: jag längtar efter framtiden. Det var farligt sagt, för man ska leva i nuet och ta vara på sitt liv. Jag tänker göra både och, leva till max (nästan i alla fall) och längta på samma gång.

Morgonen besod av ett föredrag om vår resa till Bolivia för Vimmerby Folkhögskolas pensionärer. Jag tyckte själv att vi var ganska dåliga, men de var väldigt nöjda och köpte alla våra tidningar efteråt. Jag fick också lite beröm för mitt jobb på Vimmerby Tidning, vilket alltid är kul och uppmuntrande.

På fredag ska jag vinka hejdå till Erik, utbildas som samtalsledare för unga tjejer och efter det sitta bredvid när Linn styr bilen mot Göteborg. Jag tror på en bra helg.



Jag fick en alla hjärtans dag-present av min fina syster. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0