Jag biktar mig

Okej, nu har jag tid och ork. Här kommer mina bekännelser, som jag egenligen borde givit igår.

Det handlar om min livsstil och kost och är inte alls så spännande som det kanske kan verka. Samtidigt tror jag att de flesta har en vision om hur deras livsstil ska se ut och jag är också ganska övertygad om att verkligheten inte alltid går fullt ihop med visionen.

Så är det i alla fall med mig. Jag är aktiv, tränar tre till fyra gånger i veckan, äter nyttigt och försöker att leva på ett sätt jag mår bra av. Så skulle jag beskriva min livsstil och visst stämmer det ofta, men inte alltid. Jag är väldigt sockerberoende och tyvärr också en småätare. De två faktorerna är inte alls bra tillsammans. Jag har svårt att äta mycket åt gången och behöver istället äta ofta. Det knöliga med det är att det behövs mycket planering för att inte stoppa i sig något onyttigt när hungern kommer smygande.

Eftersom jag nästan ständigt har ett starkt sug efter socker har jag svårt att kontrollera mitt sockerintag (Som till stor del består av godis. Jag är en godisråtta helt enkelt.) på ett bra sätt. Det blir lätt allt eller inget för min del. Just nu har jag en lite mildare variant som tillåter mig att äta godis på helger, men inte på vardagar. Det brukar fungera bra och är något jag kan rekomendera till andra med samma problem som jag. För jag vill kunna unna mig ibland också.

Igår hade jag en hemsk dag medd otroligt jobbig huvudvärk. Den sorten som gör att man helst bara vill krypa ned under täcket och ligga där resten av dagen. Frammåt kvällen kände jag ett väldigt starkt sockersug och köpte faktiskt en chokladkaka. Det kändes som det var enda sättet för mig att skriva de artiklar som behövde skrivas. Och kanske var det ett bra val, för jobbet blev gjort och jag kunde gå och lägga mig med gott samvete.
 
Idag har jag bestämt mig för att jag är frisk och ska gå till gymmet för första gången på länge. Ett solskensslut på historien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0