Nya bud


Jag har skrivit lite om min kost och att inte äta godis tidigare. Det kommer att bli ännu en nystart på det området. Idag fick jag, av personliga orsaker som jag inte tänker gå in på, order om att sluta helt med allt socker. ALLT socker. Såklart inga sötsaker, men inte heller något vitt mjöl eller någon frukt.

Jag kan snabbt konstatera att jag i princip helt måste sluta äta bröd. Kanske får jag inte heller äta pasta, vilket i så fall blir jobbigt. Jag har redan innan alltid ätit fullkorn, både när det gäller bröd och pasta, men trots att det kallas fullkorn är det, i alla fall i bröd, ofta vanligt vitt mjöl också.

Slutsats: Jag kommer att behöva lägga om min kost en del och förhoppningsvis bli av med mitt sockerberoende på köpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0