Utanför mitt fönster

Utanför mitt köksfönster finns en stor gräsplan. Där står en äldre man och kastar boll med sin hund. Av någon anledning blir jag berörd när jag då och då ser dem där utanför. Mannen kastar iväg bollen gång på gång och hunden rusar, alltid lika överlycklig, för att hämta den. Kanske är det kärleken och det faktum att hunden och mannen förmodligen har varit vänner i många, många år som gör att jag stannar någon minut vid fönstret för att titta på dem.

________________________________________________________________________________


Från och med NU blir det inget mer godis för mig. Hur länge framåt det kommer att pågå vet jag inte, men till en börjar tills jag åker till Zanzibar. 

Viktigt att påpeka är att jag inte försöker banta eller något liknande. Jag vet att jag mår bättre av att äta hälsosamt och framförallt av att undvika stora mängder socker. That's it.

________________________________________________________________________________


Jens är sedan några dagar tillbaka i Kenya och jobbar på ett barnhem där. Att få höra om hans tid i Afrika påminner mig om min egen tid där, i Uganda.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0